IMG_20150618_194750 (1)Ieder jaar heb ik (en vele andere) allemaal voornemens waar eigenlijk niks van komt…
In plaats van goede voornemens te maken voor volgend jaar kun je ook een 30 day challenge proberen.
Daarom daagde ik mezelf uit om ook een 30 day challenge te doen.

De regels
Ik mocht 30 dagen lang geen chocolade of snoep of koekjes of andere snacks eten.
Ik had met mezelf af gesproken dat als het 1 dag niet lukte dat ik dan opnieuw moest beginnen, want met die afspraak wist ik dat ik minder snel op zou geven.

Wat mocht ik wel eten?
- Maximaal 6 boterhammen per dag
– Gewoon avondeten
– 2 stuks fruit per dag
– En soms een toetje na het avondeten

Hoe is de 30 day challenge verlopen?
Dag 1 t/m 7
Vooral de eerste 7 dagen had ik lastig met het volhouden van de 30 day challenges, omdat ik eigenlijk altijd heel veel tussendoortjes nam was de plotselinge verandering erg lastig.
De eerste 7 dagen probeerde ik zoveel mogelijk afleiding te zoeken, zodat ik niet de neiging had om te gaan snoepen.
Vooral die afleidingen zorgde ervoor dat ik door de eerste dagen heen kwam

Dag 8 t/m 25
Vanaf ongeveer de 2e week kon ik de 30 day challenge makkelijk vol houden, omdat ik al aan het eetpatroon gewend was had ik niet zoveel moeite meer om het vol te houden.

Dag 26 t/m 30
Met het eind doel in het zicht ging ik vol goede moed de laatste dagen tegemoet, maar ik had het een beetje overschat.
De laatste paar dagen waren er veel examenfeesten, verjaardagsfeesten en nog een paar andere feestjes.
Door al de feestjes was het soms erg lastig om niks te snoepen, maar gelukkig kan ik nu eindelijk vertellen dat het me gelukt is!

Moeilijkheden
Op sommige momenten was het heel lastig om de 30 day challenge vol te houden.
Dat was vooral tijdens:
– Feestjes
– Traktaties
– Als ik alleen thuis was

Resultaten
Door de 30 day challenge heb ik veel geleerd.
Ik heb bijvoorbeeld geleerd hoe lekker fruit kan zijn en dat je echt het ontbijt niet moet overslaan.
Als ik dat wel deed merkte ik gewoon dat ik ‘s middags veel meer zin had in een snack.
Ook zat ik beter in me vel en voelde ik me minder slecht als ik een keertje pizza at in de avond.
Ik heb mezelf aan het begin van de 30 day challenge gewogen en aan het einde.
Begin: 62,1 kilo
Einde: 60 kilo
Ik was dus ruim 2 kilo afgevallen.
Een super prestatie al zeg ik het zelf.

Tips
– Ligt je familie in, zodat ze rekening met je kunnen houden, door bijvoorbeeld geen snoep in huis te halen.
– Zorg voor afleiding.

30 day challenge: geen snacks

Post navigation


One thought on “30 day challenge: geen snacks

Laat een reactie achter bij Jonne Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

De volgende HTML-tags en -attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>